بسم الله الرحمن الرحيم

semoga usaha yang sedikit ini di catat sebagai "1 kebajikan" di sisiNya..insya'ALLAH
SeLaNgkaH ke aLaM peRjuaNgaN, bererti selamanya dalam kepahitan.. biarlah menangis, terluka, kecewa, ditinggalkan kerana ALLAH daripada mati terkambus tanpa mujahadah... tApi, InGaTLah..setiap titisan darah daripada luka.. serta setiap titisan air mata itulah Mahar kita ke SYURGA..bila ditanya, kenapa berjuang itu pahit? jawabnya kerana SYURGA ITU MANIS..
...:mujahadatunnafsi adalah perjuangan yang mesti:...
...:muhasabatunnafsi amalan yang perlu:...
..........SeLaMaT BeRjUaNg............

semoga redha,rahmah kasih sayang jua inayah perlindunganNYA senantiasa menemani hari-hari yang kita lalui..Insya'Allah..
reDha,tabah dan sabarlah berhadapan dengan setiap mehnah ujianNya.. kerana setiap sesuatu ada hikmahnya...
cume kita yang kekadang gagal menghalusinya..

Tuesday, January 27, 2009

belajarlah bersyukur...

"Aku minta kepada Allah setangkai bunga segar, Dia beri kaktus yang berduri..ku minta kupu2,diberiNya ulat. Ku kecewa dan sedih,tapi tetap bersabar. Namun lama kemudian kaktus itu berbunga indah dan ulat itu menjadi kupu2 yang cantik.."
Begitulah cara Allah mengasihi kita..selalu indah tiba pada waktunya..
renungkanlah...
Tidak semua yang kita impikan akan berada dalam gengaman kita..tidak semua yang kita elakkan akan benar-benar terhalang daripada kita..belajarlah bersyukur.. terima dan redha lah ape jua aturan perjalanan hidup yang telah ditakdirkan buat kita.. Kita hanyalah hambaNya yang lemah dan Dia berkuasa atas setiap sesuatu..
Teruskan berdoa..semoga kita terus tabah dan sabar menempuh setiap yang ditentukan buat kita.. semoga kita menjadi hambaNya yang tahu mensyukuri nikmat pemberian yang tak ternilai iaitu nikmat Islam..dan semoga kita terus setia di atas landasan ini sehingga ke akhir saat jasad dan roh bersatu..amin..

No comments:

Post a Comment