بسم الله الرحمن الرحيم

semoga usaha yang sedikit ini di catat sebagai "1 kebajikan" di sisiNya..insya'ALLAH
SeLaNgkaH ke aLaM peRjuaNgaN, bererti selamanya dalam kepahitan.. biarlah menangis, terluka, kecewa, ditinggalkan kerana ALLAH daripada mati terkambus tanpa mujahadah... tApi, InGaTLah..setiap titisan darah daripada luka.. serta setiap titisan air mata itulah Mahar kita ke SYURGA..bila ditanya, kenapa berjuang itu pahit? jawabnya kerana SYURGA ITU MANIS..
...:mujahadatunnafsi adalah perjuangan yang mesti:...
...:muhasabatunnafsi amalan yang perlu:...
..........SeLaMaT BeRjUaNg............

semoga redha,rahmah kasih sayang jua inayah perlindunganNYA senantiasa menemani hari-hari yang kita lalui..Insya'Allah..
reDha,tabah dan sabarlah berhadapan dengan setiap mehnah ujianNya.. kerana setiap sesuatu ada hikmahnya...
cume kita yang kekadang gagal menghalusinya..

Sunday, January 03, 2010

azam oh azam...

tahun baru hijrah dan masihi yang tidak jauh berbeza harinya telah kita lewati... salam tahun baru.. hijrah dan masihi...
semangat tahun baru entah kan ada entah kan tidak.. saya tidak bisa mengungkai rasa dalam diri..namun seperti biasa setiap kali tahun baru tiba(hijrah dan masihi) saya ada azam tersendiri...
walaupun sedar..
azam untuk mengubah yang tidak baik kepada yang baik..azam untuk membaiki yang kurang baik kepada yang lebih baik.. untuk mencari yang terbaik di antara yang baik2... azam2 itu seharusnya bukan hanya muncul sekiranya tiba tahun baru sahaja... tetapi setiap kali hari baru menjengah kita...
azam yang saya cipta tahun2 lalu masih ada yang belum tercapai... itu yang pasti...saya tersenyum sendiri... itu bukan azam agaknya...mungkin angan-angan.... kerana saya hanya mencipta... bukan berusaha untuk mencapainya...(hehe)
tahun baru ini... banyak yang telah berubah... dan saya juga.. berubah...

SALAM 1431H & 2010

2 comments: