بسم الله الرحمن الرحيم

semoga usaha yang sedikit ini di catat sebagai "1 kebajikan" di sisiNya..insya'ALLAH
SeLaNgkaH ke aLaM peRjuaNgaN, bererti selamanya dalam kepahitan.. biarlah menangis, terluka, kecewa, ditinggalkan kerana ALLAH daripada mati terkambus tanpa mujahadah... tApi, InGaTLah..setiap titisan darah daripada luka.. serta setiap titisan air mata itulah Mahar kita ke SYURGA..bila ditanya, kenapa berjuang itu pahit? jawabnya kerana SYURGA ITU MANIS..
...:mujahadatunnafsi adalah perjuangan yang mesti:...
...:muhasabatunnafsi amalan yang perlu:...
..........SeLaMaT BeRjUaNg............

semoga redha,rahmah kasih sayang jua inayah perlindunganNYA senantiasa menemani hari-hari yang kita lalui..Insya'Allah..
reDha,tabah dan sabarlah berhadapan dengan setiap mehnah ujianNya.. kerana setiap sesuatu ada hikmahnya...
cume kita yang kekadang gagal menghalusinya..

Saturday, January 24, 2009

SIN CHAN OH SIN CHAN...





Pertama kali melihat wajah comel kartun animasi sin chan yang berbaju melayu itu saya tergelak sendiri.. "aduh cute sekali" hi2..


Saya pasti ramai yang minati animasi ini... saya? em.. antaranya laa... walaupun ada yang berpendapat sin chan boleh memberi pengaruh negatif kepada anak-anak, tetapi saya temui beberapa ciri positif yang mungkin boleh kita renungkan bersama...

hakikatnya, setiap sesuatu ada kebaikan dan keburukan. terpulang kepada kita untuk mencari nilai positif atau negatif. kita seharusnya melihat sesuatu dari variasi sudut. kecuali sesuatu yang sememangnya telah termaktub di dalam al Quran dan sunnah tentang keburukannya.

sin Chan- tengok bukan sekadar tengok....

kenapa sin chan macam tu.. kerana didikan dari kedua mama dan papanya..

"mama.. saya sudah balik..." ungkapan yang yang sering terluah dari sin chan setiap kali pulang dari sekolah itu sudah saya hafal..hihi... ada pengajaran di sini.. kita boleh membiasakan anak-anak dengan ungkapan salam setiap kali masuk ke rumah..

"mama




No comments:

Post a Comment